Eдна чашка на ден държи сърдечните проблеми далече

 
ВИЖ КОИ СА
НАЙ-БЛИЗО?
НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Eдна чашка на ден държи сърдечните проблеми далече

11 Март 2011
Оказва се, че да си пийваш балансирано не само, че не е вредно, но дори е препоръчително. Преглед на изследванията през последните 30 години, публикуван в медицинското издание “British Medical Journal”, показва от 14 до 25% намаляване на сърдечните болести при умерените пиячи в сравнение с пълните въздържатели.

Като цяло рискът от фатален край заради сърдечни болести е по-нисък за онези, които поглъщат дневно между 2,5 грама и 14,9 грама чист алкохол в сравнение с тези, които изобщо не пият. Редовното умерено пиене освен това намалява с над 25% всички форми на сърдечносъдовите болести.

Проучванията са показали и че консумирането на около 15 грама алкохол на ден при жените и 30 грама при мъжете увеличава нивата на добрия холестерол /този, който почиства стените на кръвоносните съдове/, адипонектина /играещ главна роля при продължителността на живота/ и аполипопротеините /белтъци, компоненти на липопротеините, важни за здравето на сърцето/.

Въпреки положителните резултати на проучването в полза на чашката, това не е причина да се закотвите пред бара, предупреждават лекарите. Ако изобщо пък не пиете, недейте и да започвате. Резултати, като този, можете да постигнете и просто като бъдете физически активни и се храните здравословно и балансирано.
Автор: Чичинига - epilacia.com

Коментари:

    • От: Шишо
      [ + ] [ – ]
      11 Март 2011 11:17:02
      Колко голяма трябва да е чашката? Литър? ;-)
      [цитирай]
    • От: Роза
      [ + ] [ – ]
      17 Март 2011 08:53:01
      Сега покрай драмата в Япония, може да се спомене, че една чаша червено вино помага да се предпази човек от радиация.
      [цитирай]
    • От: Izba
      [ + ] [ – ]
      18 Март 2011 10:07:56
      Abe po-dobre ciala butilka, che (te) mai ia vtasaha...
      [цитирай]